وبلاگ شخصی باقر دزفولی . B. Dezfouli Blog

وبلاگ شخصی باقر دزفولی                                . B. Dezfouli Blog
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

 

 

Evidence Discussion in 'World Affairs' started by Resurrection5782, Dec 29, 2013.

At ashura in Karbala, Imam Husain who is grandson of Prophet of Islam Muhammad (pbuh&hf) be killed. In islamic books narrated that at ashura that Imam Husain killed in Karbala, blood has been rained.

This article is a view of this event mentioned at Anglo Saxon Chronicles .

The Tragedy of Karbala

Most Muslims know of the Tragedy of Karbala, however, it is only the followers of the Aylul Bayt (‘a) who understand the teachings in Islam according to the Holy Aylul Bayt (‘a) who were slaughtered by the enemy in the desert sands of Karbala, Iraq. Imam Hussain (‘a) was the last of "Al Kisa ", the "Holy Five", for which the entire universe was created. Ref: Hadith al-Kisa.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۵:۳۰
باقر دزفولی

 

 

السلام علیک یا اباعبدالله ( ع )

 

 

 

حُجَه الاِسلام حاج غلامحسین هاشمی کرمانشاهی معروف به حاج سید (ره )

 

شهیدی ازشهدای راه زیارت کربلا حسینی  

ایام اربعین سال 1437 قمری برابر با 1394 شمسی

 

 

با نزدیک شدن به اربعین حسینی و شور و حال زائرین کربلای حسینی و برنامه ریزی مسئولین کشوری جهت اعزام امن زائرین به کربلا برای راهپیمائی عظیم زوار از نجف به کربلا و پذیرائی و استقبال با شکوه شیعیان و حتی اهل سنت کشور عراق از این زائرین با توجه به زیارت چندین میلیونی سال گذشته ، اینجانب را به یاد خاطراتی ، که توسط پدر بزرگ و مادر بزرگمان در این رابطه یعنی سفر مخاطره آمیز آنها به کریلا در فصول مختلف سال و آنهم بصورت قاچاق در دوران ستم شاهی پهلوی انجام میشد ، انداخت .

 

روابط سیاسی دولتین ایران و عراق در طول تاریخ و در زمان حکومتهای مختلف ، فراز نشیب زیادی داشته و در دوران مختلف مردم و عاشقان اهل بیت و زیارت عتبات ، در صورت عدم امکان اخذ ویزا ، عمدتا غیر مجاز و با پای پیاده از بیراهه و مناطق صعب العبور و کوهستانی ، خود را به عتبات و زیارت ائمه در شهرهای زیارتی میرساندند .

 

در این رابطه بر اساس اقوال شنیده شده از بزرگان تعداد قابل توجهی از این زائرین در اثر سختی راه و سرما و گرما و حوادث ناگوار ، جان خود را از دست میدادند که  می باید آنها را در زمره شهدای راه زیارت کربلا و اربعین حسینی حساب نمود . همانگونه که بر اساس گزارش رسانه ها و مسئولین مربوطه در راهپیمائی عظیم اربعین سال 93 شمسی ، ده ها زائر هنوز مفقود الاثر بوده و خبری از مراجعت آنها به کشور نمیباشد .

 

در اینجا لازم است از یکی از شهدای این راه یعنی جد مادری بزرگوارمان ، روحانی مجاهد کرمانشاه یعنی

سید غلامحسین هاشمی معروف به حاج سید ( ره ) یاد کنم .

بر اساس نقل قول دایی بزرگ محترمم , مرحوم سید جعفر هاشمی  ( حفظه الله ) ، حاج سید  در اخرین سفر به عتبات ، در منطقه خانقین عراق و نزدیک مرز خسروی ایران در اثر یک سانحه  از گاری حامل زایرین به بیرون پرتاب و متاسفانه به علت عدم وجود امکانات امدادی در محل فوت نموده و توسط سایر زوار  به نجف منتقل و در وادی السلام نجف دفن می شوند . ( رحمه الله علیه )

 

ایشان از روحانیون بزرگ و مجاهد کرمانشاه بودند ، که حسینیه ایشان واقع در خیابان مدرس ، یکی از اماکن مذهبی بزرگ و حسینیه های با سابقه چندین ساله در کرمانشاه بوده که در طول سال و بخصوص در ماه های محرم وصفر محل رجوع محببین اهلبیت و بیماران وملتمسین دعا در کرمانشاه میباشد .

بر اساس اظهارات آیت الله زاده گرامی حجه الاسلام و المسلمین حاج سید علی میبدی کرمانشاهی ،حاج سید یکی از روحانیون  مشهور و خوش صدا در کربلا  بوده و چادر ( موکب ) عزاداری کرمانشاهیان در کربلا در اطراف حرم مطهر بمدیریت حاج محمد علی دزفولی معروف به حاج مقدس از روحانیون نجف و مباشر آیت الله حسین قمی ، محل استقرار حاج سید و رجوع شیعیان ایران وعراق بوده است .

بر اساس اقوال شنیده شده از بزرگان فامیل و بخصوص مرحوم  پدرم یدالله دزفولی و ایشان از پدرشان مرحوم غلامرضا دزفولی معروف به مقدس زاده مدفون در امامزاده حسن تهران ، که  از پیشکسوتان  و جلوداران هیئت و دسته عزاداری حاج سید ( ره ) بودند ، هیئت و کاروان عزاداری حاج سید در عاشورا و در کرمانشاه در زمان پهلوی پدر ، یکی از بزرگترین دستجات عزاداری بوده ، و حاج سید در روز عاشورای هرسال در میدان بزرگ شهر کرمانشاه اقدام به سخنرانی واعتراض به سیاستهای ضد دینی دولتهای وقت مینموده است .

 

این حسینیه پس از انقلاب اسلامی به علت فرسودگی ، تجدید بنا شده و در حال حاضر با برنامه های فرهنگی و عزاداری ، محل تجمع محببین اهل بیت می باشد . متاسفانه این فعالیتهای فرهنگی  و دینی در اوایل انقلاب به ذائقه گروهی ضد انقلاب و تکفیری خوش نیامده ، و مسئول مستقیم اداره و بازسازی حسینیه یعنی عروس خاندان حاج سید ، خانم فاضله  افتخار سادات اخوت علویان احتمالا توسط عوامل فوق ، شهید میگردد . ایشان در همان محل حسینیه مدفون میباشند . روحش شاد

در حال حاضر در حسینیه در طول سال و شبهای جمعه و در مناسبتهای مختلف ، مراسم  مختلف و کلاس های متنوع فرهنگی و دینی  برای آقایان و خانمها با مدیریت جناب سید محسن هاشمی دایر بوده و علاقه مندان و مشتاقان به معارف دینی از آنها بهره میجویند . 

 

بر اساس وصیتنامه و شجره نامه موجود ، حاج سید از جمله سلسله جلیله سادات فرزند امامزاده سید محمد فرزند زید فرزند امام سجاد ( ع ) مدفون در 5 کیلو متری خمینی شهر اصفهان که محل رجوع شیعیان ایران و سایر کشورهای جهان میباشد ، شمرده میشوند .

حاج سید دارای دو فرزند پسر بنامهای سید علی و سید زین العابدین بودند . که از سید زین العابدین  سه فرزند پسر , بنامهای سید جعفر هاشمی دبیر صدیق  بازنشسته آموزش و پرورش و سید محسن هاشمی وکیل پایه یک دادگستری و دکتر غلامحسین هاشمی ، در قید حیات  و منشا خیرات و خدمات به دولت و مردم ومومنین میباشند . حفظهم الله

 

داماد حاج سید ، مرحوم حاج سید محمود  نیک نژاد از معتمدین بازار کرمانشاه بودند که فرزندان ایشان جنابان سید احمد در بازار کرمانشاه و تیمسار سید رضا نیک نژاد در دوران پس از انقلاب در سمتهای ریاست شهربانی کردستان و ریاست شهربانی جمهوری اسلامی  ایران ، و تیمسار سید باقر نیک نژاد نیز از سربازان صدیق و جانفشان انقلاب و جنگ تحمیلی و یار و یاور صدیق  تیمسار شهید صیاد شیرازی در دوران جنگ تحمیلی ، همگی منشائ خیرات و خدمت به مومنین و جمهوری اسلامی بوده اند . 

 

درود خدا بر آنان باد

 

 

 

 

 

 وصیتنامه حاج سید کرمانشاهی ( سید غلامحسین هاشمی )

 

 

 

 

 

مرحوم سید باقر نیک نژاد

 

جناب تیمسار رضا نیک نژاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۴:۲۳
باقر دزفولی

 

مستشار خارجی یا اصلاح ساختار بازرگانی کشور

در روز ملی صادرات امسال ، وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت در جلسه و سخنرانی خود پیشنهادی را به  حضار ارائه  نمودند که با توجه به شرایط سیاسی واجتماعی کشور در پسا تحریم و پسا برجام  و توصیه های مقام معظم رهبری ، موجب تعجب و شگفتی و تا حدودی موجب اعتراض حضار و ارباب جراید گردید .

 این پیشنهاد توصیه به استفاده از مستشاران خارجی جهت توسعه صادرات کشور بود که دلیل آن را جناب  آقای وزیر ،عدم وجود دانش مربوطه در کشور و " بلد نبودن کارشناسان ایرانی " اعلام نمودند  . بعد از همایش فوق ، متاسفانه پرسشهای خبرنگاران در جاسات مختلف در این رابطه  بی پاسخ ماند .

آیا واقعا تجربه 35 ساله کارشناسان و خبرگان بازرگانی کشور در شرایط سخت تحریم و اقتصاد مقاومتی 35 ساله پس از انقلاب پاسخگوی مشکلات و معضلات بازرگانی کشور نمیباشد . آیا این اظهارات وزیر محترم توهینی به این کارشناسان و متخصصین کشور از جمله خودشان که از مدیران با سابقه در صنایع بخصوص صنایع پتروشیمی میباشند ،نمیباشد . شاید ایشان زحمات خود و قائم مقامشان را جهت توسعه صادرات محصولات پتروشیمی از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی را فراموش نموده اند .   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۵
باقر دزفولی