وبلاگ شخصی باقر دزفولی . B. Dezfouli Blog

وبلاگ شخصی باقر دزفولی                                . B. Dezfouli Blog
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است



گزارش روابط عمومی سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل در مورد سمینار مورخ 11/2/98

 

در ابتدا این نشست مهندس باقر دزفولی کارشناس صنایع فولاد  و قائم مقام و عضو هیات مدیره سابق صندوق ضمانت صادرات , مسئله ریسک را از جمله  بزرگ‌ترین مشکل صادرات کشور بیان کرد و گفت: متاسفانه مسئله واردات و جذابیت آن اجازه نداده خدمات سازمانهای حمایتی و تشویقی‌ صادراتی که توسط دولت طراحی و تدارک شده , خود را در جامعه تجاری کشور  نشان دهد.

مهندس دزفولی این نشست را یکی از راه‌های آشنایی با خدمات سازمان توسعه صادرات و بانک توسعه صادرات برشمرد و افزود: در این سمینار شرح مختصری از  وظایف  و نقش آنها در مسئله صادرات بیان می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه وظایف صندوق ضمانت صادرات در موضوع صادرات و خدماتی که در کنار سازمان‌های بین المللی بیمه اعتبار جهت پوشش ریسک‌های تجاری و سیاسی به صادرکنندگان می‌دهد در جامعه مغفول مانده است.

عضو هیات مدیره سابق صندوق ضمانت صادرات با تاکید بر مسئله ریسک به عنوان بزرگترین مشکل صادرکنندگان تصریح کرد: امیدواریم صادرکنندگان با آشنایی  محصولات صندوق و خدمات آن، این ریسک‌ها را با بیمه نامه پوشش دهند و بتوانند با خیال راحت صادرات خود را انجام دهند.

سپس ایشان به مشکلات SME  ها برای صادرات محصولات تولیدی خود از جمله مشکلات اخیر حمل ونقل و متوقف شدن کامیونهای حامل لوله و پروفیل در مرزهای عراق اشاره کرد و بر اساس استانداردهای جهانی , پیشنهاد تشکیل شرکتهای EMC یا مدیریت صادرات را مطرح نمود .

در انتها به سئوالات نمایندگان شرکتها پاسخ داده شد و مقرر گردید در صورت نیاز و در خواست سندیکا , نماینده کارگزاری صندوق برای راهنمائی و تشکیل پرونده در هفته چند ساعت در سندیکا مستقر گردد و یا با تلفن یا ایمیل به سئوالات پاسخ دهد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۰۶
باقر دزفولی