وبلاگ شخصی باقر دزفولی . B. Dezfouli Blog

وبلاگ شخصی باقر دزفولی                                . B. Dezfouli Blog
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


 

بازسازی و کاهش ریسک کشوری ایران ،

پیش نیاز ، جلب سرمایه گذاری خارجی و اعتبارات برای صنایع فولاد

مرداد ماه 1394

با توجه به شرایط کشور در پسا تحریم  وعلیرغم  بند ج از ماده 19  برجام در مورد تعهدات اتحادیه اروپا برای برداشتن تحریمهای بیمه ای و بیمه اتکائی و بند ه از ماده 19 در مورد حمایت مالی از تجارت با ایران و بند ز از ماده 21 در مورد تعهدات ایالات متحده برای برداشتن تحریمهای بیمه ای و بیمه اتکائی ،  بدیهی است کشورهای غربی و اروپائی جهت ترمیم روابط تجاری و سیاسی خود با ایران در صدد باشند که از یکدیگر گوی سبقت را ربوده و در هفته های جاری هیاتهائی از کشور های اروپائی از جمله آلمان و فرانسه و ایتالیا و رئیس روابط خارجه اتحادیه اروپا به ایران سفر کرده  و با مذاکره با مسئولین سیاسی و اقتصادی کشور مصمم به اصلاح روابط خود با ایران  بوده و مقدمات حضور شرکتهای فعال کشورشان را در ایران را ، فراهم نمایند  .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۱۶
باقر دزفولی


 

حلقه‌های مفقوده رسیدن به چشم‌انداز تولید فولاد در سال 1404

( مصاحبه با روزنامه  دنیای  اقتصاد )

 

یکشنبه، 28 دی 1393 روزنامه دنیای اقتصاد  

در چند سال گذشته به دلیل ارائه آمارهای متناقض در ارتباط با صنعت فولاد کشور و جابه‌جا‌یی برخی آمارها نظیر ظرفیت تولید با میزان تولید یا برنامه توسعه با ظرفیت فولاد و حتی جابه‌جا‌یی میزان تولید فولاد خام که ملاک ارزیابی و رتبه‌بندی صنعت فولاد در جهان است با تولید محصولات نهایی، چشم‌انداز این صنعت با ابهام روبه‌رو شده تا جایی که فعالان بخش‌های مختلف توان صمیم‌گیری در ارتباط با سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند .

این موارد و البته نبودتوازن‌های بی‌شمار در زنجیره تولید فولاد کشور از جمله مسائلی است که در پنجمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. پیش از برگزاری این همایش در سلسله گزارش‌هایی در گفت و‌گو با کارشناسان، برخی چالش‌های این صنعت و راهکارهای برون‌ رفت‌ از آن بررسی شده است.  مهندس باقر دزفولی که بیش از 35 سال سابقه فعالیت در امور فلزات و مدیریت چند پروژه بزرگ فولادی کشور از جمله فولاد هرمزگان و فولاد آذربایجان را در کارنامه کاری خود دارد، در همین راستا با ما همراه شد و در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» به بیان نظرات خود درخصوص چالش‌ها و چشم‌انداز پیش روی این صنعت پرداخت. متن این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۷
باقر دزفولی

 

ضرورت تشریح وظایف متولی صادرات فولاد کشور

93/12/3

 

     با توجه به طرح جامع فولاد کشور که اخیرا توسط شرکت ملی فولاد ایران در معرض بررسی کارشناسان و صاحبنظران قرار گرفته، قرار است بر اساس این طرح تا افق چشم‌انداز 1404، صادرات محصولات فولادی کشور به حدود 20 میلیون تن افزایش یابد؛ یعنی بر اساس سند مذکور حدود 11 میلیون تن محصولات تخت، 5/ 6 میلیون تن مقاطع و 7/ 2 میلیون تن شمش فولادی، ‌باید از کشور صادر شود. در حالی که در سال جاری بر اساس اعلام مدیر عامل انجمن تولید‌کنندگان آهن و فولاد کشور میزان صادرات محصولات فولادی حدود یک میلیون300 هزارتن بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۷
باقر دزفولی

 


 

دعا برای نزول باران را از امام علی ( ع ) درنهج البلاغه بیاموزیم !

 

 

اللهم اسقنا ذلل السحاب ، دون صعابها !

 خدایا ! ما را با ابرهای رام سیراب کن ، نه ابرهای سرکش ! 

 حکمت 472صفحه 530 نهج البلاغه دشتی

           

آمین یا رب العالمین 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۲۲
باقر دزفولی


 

تجربه  30ساله اقتصاد مقاومتی در صنعت فولاد کشور

در مصاحبه  مجله پنجره با : مهندس باقردزفولی اولین مجری طرح ‌ فولاد هرمزگان و

اسکله تخلیه و بارگیری بندر عباس  در شرکت ملی فولاد ایران

           با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، طبیعی بود کسانی که منافعشان از راه چپاول ملت ایران تأمین می‌شد، در مقابل انقلاب ما عکسالعمل نشان دهند. دولت‌های سلطهطلب بیگانه و شرکت‌های چند ملیتی، چه آنها که آشکارا در مقابل ما قرار گرفته بودند و چه آنهایی که در ظاهر با ما مشکلی نداشتند، همگی بهدنبال کارشکنی و تحت فشار قراردادن انقلاب بودند. اما با تعریف اصل 43 و 44 قانون اساسی، در مقابل این فشارهای خارجی و داخلی، راهکار مناسبی اندیشیده و تکلیف اقتصاد انقلاب مشخص شد. برخی سرمایهداران که وام‌های سنگینی برای ایجاد صنایع کشور گرفته و فرار کرده بودند، اموالشان توقیف شد و در مجموع شرکتهایی مشمول مواد الف و ب و ج قانون حمایت از صنایع شدند و ما توانستیم پایه‌های اقتصادیمان را علیرغم این مشکلات تثبیت کنیم. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۴۳
باقر دزفولی

 میرزا محمد صادق فخرالاسلام 

 

 

 


 

میرزا محمدصادق فخرالاسلام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جدیدالاسلام میرزا محمد صادق فخرالاسلام ارومی یا موشه بن یوحنا بن وراده بن شموئیل بن پاتریس[۱] (متولد ۱۲۶۰ هـ. ق. روستای کلیسا کندی ارومیه[۲] - درگذشته ۱۳۳۰ هـ. ق در تهران) مجتهد، نویسنده و روزنامه‌نگار ایرانی بود. او که در ابتدا کشیشی آشوری[۳] اهل ارومیه بود در جوانی به اسلام گروید و پس از ۱۶ سال تحصیل در نجف و اخذ درجه اجتهاد به ایران برگشت و پس از مذاکره ناصرالدین شاه با وی درباره علل تغییر آیینش، از طرف شاه به فخر الاسلام ملقب گردید. او از پژوهشگرانی است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۸
باقر دزفولی