وبلاگ شخصی باقر دزفولی . B. Dezfouli Blog

وبلاگ شخصی باقر دزفولی                                . B. Dezfouli Blog
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

 

 

 

 

ضرورت معافیت صادرکنندگان فولاد از

پرداخت موقت مالیات ارزش افزوده به تولید کنندگان کالا

 

 

امر واگذاری صادرات کالا و خدمات به شرکت ھا و ھلدینگ ھای تخصصی صادراتی  ( EMC )ها و تمرکز امر صادرات و بازاریابی با توجه به تخصصی بودن این امر در شرکت ھای فوق، و واگذاری امر تولید و بھبود کیفیت کالاھای صادراتی  به شرکت ھای تولیدی، از ابتدای برنامه ریزی کشور برای توسعه صادرات ، امری ضروری و حیاتی بوده و متاسفانه ھنوز این امر جامه عمل به خود نپوشانده است و شرکت ھای صادراتی به علت مشکلات نقدینگی برای پرداخت وجه کالای صادراتی و هزینه های جنبی مربوطه ، مجبور به صادرات کالا از طرف تولید کننده بوده و یا تولیدکنندگان علیرغم مشکلات تولیدی و کارگری و ... مجبور به ورود به وادی صادرات کشور میگردند.

برای حل این مشکل در سال ھای اخیر ضمانت نامه ای با نام ضمانت نام تولیدی توسط صندوق ضمانت صادرات ایران ،  جھت ارائه آن توسط صادرکنندگان  به تولیدکنندگان درازای دریافت کالای صادراتی ، طراحی و اجرا گردید که متاسفانه به علت عدم اطمینان تولیدکنندگان به این ضمانت نامه و بعضا عدم اجرای تعھدات توسط صادرکنندگان، این ضمانت نامه عملکرد مناسب و موفقی از خود نشان نداد و آمار مناسبی در صندوق ضمانت صادرات ایران  در مورد صدور این ضمانت نامه وجود ندارد .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۵ ، ۱۲:۴۴
باقر دزفولی


 

 

رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی

با توسعه کشت فرا سرزمینی

 

بر اساس مصوبه سال گذشته هیات دولت و اظهارات وزیر محترم جهاد کشاورزی ، قرار است دولت با توجه به مشکلات کمبود منابع آب و خاک در کشور ، 500 هزار هکتار از اراضی سایر کشورها را بصورت اجاره و یا تملیک زیر کشت فرا سرزمینی برد .

بر اساس اظهارات کارشناسان وزارت مذکور ، قرار است محصولاتی مانند دانه های روغنی ، برنج و شکر و چغندر قند که بعضا از محصولات وارداتی کشور میباشند ، در این اراضی کشت و با حمایتهای دولت  این محصولات به کشور وارد گردد . در پسا تحریم وزارت کشاورزی با کشورهای مختلفی از جمله غنا ، برزیل و قزاقستان و .... وارد مذاکره گردیده و در بعضی از کشورها بر اساس ادعای وزارت جهاد  کشاورزی ، بخش خصوصی اقدام به کشت نموده است .

ظاهرا بعلت هماهنگی که قرار است بین وزارتین کشاورزی و امور خارجه و امور اقتصادی در زمینه تدوین آئین نامه اجرائی این مصوبه صورت گیرد ، این آئین نامه هنوز تدوین نگردیده و کارشناسان وزارت کشاورزی هم به این علت پاسخگوی رسانه ها نیستند .و سرمایه گذاران بخش خصوصی هم بر  اساس شواهد در بورکراسی بوجود آمده سرگردان میباشند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۳۷
باقر دزفولی