وبلاگ شخصی باقر دزفولی . B. Dezfouli Blog

وبلاگ شخصی باقر دزفولی                                . B. Dezfouli Blog
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

Maeslantkering dam 

 

سازه های غول پیکر فولادی مانع تخریب سیلابها در هلند

Maeslankering steel dam

 


 


 

 

 

 

 

کشور هلند یا  Netherland همانگونه که از اسمش آشکار است سرزمینی در غرب اروپا و از سطح آبهای ازاد چندین متر پائین تر میباشد . لذا بظاهر میباید در سال چندین بار دچار ویرانی ناشی از سیل و طوفانهای دریائی گردد . 

اما همانگونه که در عکسها و ماکت فوق مشاهده میگردد در کشور هلند مهندسین با استفاده از آخرین تکنولوژیها و متریال ضد زنگ فولادی توانسته اند با ساخت سدهای فولادی و بستن مسیر سیلابها و طوفانهای مهیب ،

مانع تخریب سازه های شهری و صنعتی شوند .

این سد در مسیر رودخانه Maes در هلند در مسیر بین دریای شمال و بزرگترین بندر دنیا روتردام احداث شده است .این اسکلت فلزی ساختش از سال 1991 شروع و در سال 1997 پایان یافته است . و در سال2007 با طوفان فصلی منطقه تست گردیده است.ارتفاع اسکلت 22 متر و طول آن 210 متر میباشد .این دریچه ها رویهم رفته از ارتفاع برج ایفل بلند تر و سنگین تر از آن میباشد .اسکلت توسط شرکت اشکودا چکسلواکی ساخته شده و هزینه ای برابر 660 میلیون یورو صرف ساخت آن شده است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۲۹
باقر دزفولی

عکسهای برگزیده

 

 

 

آتش سوزی ساختمان پلاسکو دی ماه 95 

 

 تخلیه و بارگیری شتر به کشتی

 

 

پاسخ پوتین بنامه نواب صفوی

 

 

استقرار یک تخم مرغ روی یک میخ در روی خط استوا

شهر کیتو کشور اکوادر

 

 

 

موزه ملی کشور پرو  لیما سال  

2010

 

 

 

 

 

محمد علی  دزفولی ( 2 سالگی )

 

 

 

 

عکس حادثه مکه جمعه 20 شهریور 94

برابر 11 سپتامبر 2015

 

 

 

 

غروب آفتاب در حرم  حضرت معصومه  ( س )  قم

 

در میان همکاران ذوب آهن

در میان همکاران ذوب آهن اصفهان

 

 

 

در میان همکاران صندوق ضمانت صادرات ایران 

 

****************

 

رضا چهره نما عکاس بزرگ و مالک قدیمی ترین

عکاسی در تهران واقع در خیابان ناصر خسرو

و آرشیو قدیمی ترین عکسهای تهران 

 

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۵۲
باقر دزفولی


نامه حضرت حجت (عج) به شیخ مفید 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۴۰
باقر دزفولی


اصول سازمان تجارت جهانی

 

این سازمان همچنین برای دستیابی به اهداف تعیین شده، اصولی را تدوین کرده‌است که کشورهای عضو می‌بایست به این اصول پایبند باشند و درصورت پایبند نبودن، مجازات‌هایی علیه این کشورها اعمال می‌شود. مهم‌ترین این اصول عبارت‌اند از :

1- اصل عدم تبعیض و اصل دولت کاملة الوداد (به معنی (MOST FAVORED NATION (MFN) CLAUSE): طبق این اصل، اگر کشوری امتیاز بازرگانی یا تعرفه‌ای را در مورد یکی از کشورهای عضو اعمال نماید، این امتیاز یا تعرفه می‌بایست در مورد تمام شرکای تجاری عضو سازمان تجارت جهانی تعمیم یابد. البته این اصل یک استثنا نیز دارد که به همگرایی‌های اقتصادی مانند اتحادیه‌های گمرکی بین چند کشور مربوط می‌شود. این استثنا بدین معناست که سازمان تجارت جهانی، سایر پیمان‌های تجاری (مانند اتحادیه اروپا یا نفتا) را نیز به رسمیت می‌شناسد.

2 - استفاده از محدودیت‌های غیرتعرفه‌ای در تجارت همچون سهمیه‌بندی و صدور پروانه واردات ممنوع است و کشورها تنها با استفاده از وضع تعرفه‌های گمرکی مجازند از صنایع  داخلی  حمایت  نمایند .

 3 - پس از حذف موانع تجاری غیرتعرفه‌ای، کشورها می‌بایست تعرفه‌های گمرکی خود را تثبیت نمایند و به‌تدریج آن را کاهش دهند.

 البته این اصل نیز در مورد محصولات کشاورزی در کشورهایی که با مشکلات در پرداخت‌ها مواجه هستند، استثنا قایل شده‌است.

 4- برای کمک به رقابت محصولات تولیدی در کشورهای در حال توسعه، برقراری نظام تعرفه‌های ترجیحی با هدف اعطای امتیازات تجاری به بعضی از فراورده‌های این کشورها مجاز است.

5 - کشورها مجاز به انجام هرگونه اقدامی که جنبه فروش زیرقیمت تمام شده (DUMPING) داشته باشد، نیستند.

6 - لازم است کشورها در مورد کالاهای داخلی و وارداتی رفتار کاملاً  یکسانی  داشته  باشند .

7 - انجام مشورت در مورد سیاست‌های بازرگانی با دیگر اعضا و حل وفصل اختلافات ناشی از روابط تجاری از طریق مذاکره.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۵۸
باقر دزفولی


نقد و بررسی آزادی اقتصادی در نظام سرمایه داری

 

منبع مقاله: فصلنامه کتاب نقد، شماره 11

پژوهشگاه فرهنگ اسلامی

 

     این مقاله با تعریف آزادی اقتصادی از دیدگاه نظام اقتصاد لیبرال - سرمایه داری، آغاز و با بیان پیشینه تاریخی آن همگام با سیر تحولات ایده سرمایه داری در عرصه اندیشه و عمل، ادامه یافته است.

     تبیین عمده ترین دلائل طرفداران آزادی در عرصه اقتصاد در این نظام و نقد و بررسی و تحلیل تئوریک آن، محورهای اصلی نوشته را بخود اختصاص داده و در ادامه، با تحلیل عملکرد نظام سرمایه داری در بعد آزادیهای اقتصادی، سامان یافته و به ارائه ناکارآمدیهای ایده «آزادی » لیبرالی در اقتصاد در زمینه رشد همراه با عدالت اقتصادی، پرداخته است.

     پیشینه تاریخی نظریه آزادی اقتصادی، تبیین عمده ترین دلائل طرفداران آزادی اقتصادی در نظام اقتصاد سرمایه داری و نقد و بررسی آنها، بررسی ناسازگاری نتایج رقابت با مصالح عموم مردم، ظهور نظریه های جدید بازار و تعارض آنها با اصل آزادی اقتصادی و تحلیل آزادی اقتصادی و محدودیت آن با ظهور نظریه «حمایت »، همچنین اشاره به نقض عملی «آزادی اقتصادی » در کشورهای سرمایه داری و آثار اجرای طرح «فریدمن » بر اقتصاد شیلی و نگاهی به سیر نظری و عملی از لیبرالیسم سنتی تا برابری طلبی لیبرال منشانه فصلهای این مقاله را تشکیل می دهد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۰۰:۵۱
باقر دزفولی

 


 

کاهش قیمتهای جهانی نفت و کاهش مصرف داخلی فولاد

 

       

بین المللی رتبه بندیFitch Rating   ، پیش بینی نمود که در سال 2015، مصرف داخلی فولاد در روسیه با توجه به شرایط اقتصادی ،کاهش چشمگیری تا حد 5 درصد خواهد داشت .

      روسیه در سال 2014 در یازده ماه ، بر اساس آمار موسسه آهن و فولاد ، تولیدی معادل 64 میلیون تن تولید فولاد خام داشته است. لذا ضروری است این کاهش 5 درصدی مصرف داخلی، از طریق افزایش صادرات جبران گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۴۸
باقر دزفولی


 

سیاست های تعرفه ای چین بر صادرات محصولات فولادی در سال 2015    

 

            کشور چین با تولید 650 میلیون تن فولاد خام(crude steel ) در یازده ماه سال 2014 ، بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان بوده ، که تمامی میزان فوق از طریق روش سننتی کوره بلند تولید میگردد . این تولید 74 در صد تولید کشورهای آسیائی و حدود 50 در صد تولید 65 کشور عضو انستیتو آهن و فولاد جهان میباشد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۴ ، ۰۲:۰۸
باقر دزفولی


 

  دامپینگ چین در سال  2014  برای صادرات محصولات فولادی

 به کشورهای آمریکای لاتین  

 

       بر اساس گزارشات ، در سال 2014 کشورهای امریکای لاتین 3/8 میلیون تن محصولات فولادی نهائی به ارزش 5474 میلیون دلار از کشور جین وارد نموده اند . که متوسط قیمت هر تن محصول فولادی 658 دلار میباشد . که در همین زمان بسایر کشورها بغیر از کشورهای آمریکای لاتین ، مقدار 76 میلیون تن به ارزش 53484 میلیون ذلار و با قیمت متوسط 700 دلار ، محصولات نهائی فولاد صادر شده است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۲۴
باقر دزفولی