وبلاگ شخصی باقر دزفولی . B. Dezfouli Blog

وبلاگ شخصی باقر دزفولی                                . B. Dezfouli Blog
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

از جهت گردباد و گرداب در دو نیمکره زمین و خط استوا چه میدانیم

( ویدئوها از شهر کیتو پایتخت کشور اکوادور )

 

  1-گردش آب در حوضچه و گردباد در نیمکره شمالی بر خلاف عقربه های ساعت


 

 
 

 
2- گردش آب در حوضچه و گردباد در نیمکره جنوبی در جهت عقربه های ساعت 
   
 
 


 3- گردش آب در حوضچه  در خط استوا  خروج مستقیم میباشد  
  

 

 


  
  
  

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۱:۲۹
باقر دزفولی


عدد ( نسبت ) طلائی یا زیبائی چیست ؟

 

سابقه

پیشینه توجه به عدد طلایی نه به زمان فیبوناچی بلکه به زمانهای بسیار دورتر می‌رسد. اقلیدس در جلد ششم از سیزده جلد کتاب مشهور خود که در آنها هندسه اقلیدسی را بنا نهاد، این نسبت را مطرح کرده‌است. لوکا پاچیولی در سال ۱۵۰۹ میلادی کتابی با عنوان نسبت الهی (The Divine Proportion) تألیف کرد. وی در آن نقاشی‌هایی از لئوناردو داوینچی آورده‌است که پنج جسم افلاطونی را نمایش می‌دهند و در آنها نیز به این نسبت اشاره شده‌است.

مصریان، سالها قبل از میلاد از این نسبت آگاه بوده‌اند و آن را در ساخت اهرام مصر رعایت کرده‌اند. بسیاری از الگوهای طبیعی در بدن انسان این نسبت را دارا هستند. نسبت طول ضلع پنج پر منتظم به طول ضلع پنج ضلعی منتظم برابر همین عدد است. روانشناسان هم بر این باورند زیباترین مستطیل به دید انسان، مستطیلی است که نسبت طول به عرض آن برابر عدد طلایی باشد].

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۰:۲۵
باقر دزفولی


 

آخرین تعاریف عجیب جرج جرداق لبنانی از علی ( ع )

در مصاحبه با شبکه شفقنا

 

جرج جرداق ( فوت در سال 1394 شمسی در لبنان ) درباره راز عدم نوشتن در باره شخصیت دیگری غیر از علی علیه السلام سخن می‌گوید و بیان می‌کند: عده‌ای از مردم کشورهای حوزه خلیج فارس و مصر به من پیشنهاد می‌کردند که مثلا در مورد عمر و یا دیگران بنویسم... اما من نپذیرفتم نه به این خاطر که بخواهم بگویم عمر و یا کس دیگری بد است نه اصلا اینطور نبود بلکه من پس از علی علیه اسلام کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد علی(ع) ننویسم .
شفقنا در ادامه نوشت: "جرج جرداق" مسیحی مورخ و شخصیتی سرشناس است که چهار دهه از عمر خود را صرف مطالعه و تحقیق در مورد (به تعبیر خودش) یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های جهانی یعنی امام الموحدین حضرت علی علیه السلام کرده است. حاصل تحقیقات وی چندین جلد کتاب ارزشمند در مورد شخصیت امام علی(ع)
است .

شفقنا با جرج جرداق که اکنون هشتادمین سال عمر خود را پشت سر می‌گذارد ، در منزل شخصی‌اش در منطقه الاشرفیه بیروت به گفتگو نشسته است؛ گفتگویی که در طول دوران زندگی وی در نوع خود بی‌سابقه محسوب می‌شود.
وی در ابتدای این گفتگو به خبرنگار شفقنا می‌گوید: سلام بر همه کسانی که خورشید حسین و بادهای کربلا چهره او را سوزانده است، سلام بر کسانی که زمین طف لمسش کرده و از فرات آب نوشیده است، سلامی با بوی انقلاب و بهشت پیروزی، سلام بر تمامی حسینیان و زائرانی که طریق عاشورا در پیش گرفتند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۴ ، ۲۲:۵۷
باقر دزفولی

 

قسمت اول

 

 

قسمت دوم

 

قسمت سوم

 

 

 

                                                                                                                       

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۴ ، ۱۵:۰۹
باقر دزفولی