وبلاگ شخصی باقر دزفولی . B. Dezfouli Blog

وبلاگ شخصی باقر دزفولی                                . B. Dezfouli Blog
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است


 

 

جایگاه ایران در صنعت فولاد جهان

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۰
باقر دزفولی


 

قیمت تمام شده شیرین سازی آب دریا

 

در چهار دهه اخیر،  شاهد پیشرفتهای فنی چشمگیری در این عرصه بوده ایم. مصرف انرژی و تولید دی اکسیدکربن به ازای هر متر مکعب آب تولیدی شدیداً کاهش یافته و تکنیک های دفع شورآبه پساب، انطباق بهتری با محیط زیست یافته اند. قیمت آب استحصالی هم روز به روز کم تر شده است.

جنوب کالیفرنیا از مناطقی است که قیمت بالایی برای آب شیرین می پردازد. در این منطقه، قیمت آب حاصل از شیرین سازی در اوایل دهه 90 میلادی تقریباً 7 برابر قیمت متوسط بازاری آب شیرین طبیعی ایالت بود. آنگونه که نشنال جئوگرافیک گزارش می کند این فاصله در 2010 به کمتر از دو برابر رسیده است.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۲۸
باقر دزفولی

 

 


 

کاهش ریسک کشوری ایران ،

ضرورت جلب سرمایه گذاری و اعتبارات خارجی

با توجه به شرایط کشور در پسا تحریم  وعلیرغم  بند ج از ماده 19  برجام در مورد تعهدات اتحادیه اروپا برای برداشتن تحریمهای بیمه ای و بیمه اتکائی و بند ه از ماده 19 در مورد حمایت مالی از تجارت با ایران و بند ز از ماده 21 در مورد تعهدات ایالات متحده برای برداشتن تحریمهای بیمه ای و بیمه اتکائی ،  بدیهی است کشورهای غربی و اروپائی جهت ترمیم روابط تجاری و سیاسی خود با ایران در صدد باشند که از یکدیگر گوی سبقت را ربوده و هیاتهائی از کشور های اروپائی و آسیائی از جمله آلمان و فرانسه و ایتالیا و ژاپن و رئیس روابط خارجه اتحادیه اروپا به ایران سفر کرده  و با مذاکره با مسئولین سیاسی و اقتصادی کشور مصمم به اصلاح روابط خود با ایران  بوده و مقدمات حضور شرکتهای فعال کشورشان را در ایران را ، فراهم نمایند  .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۲۲
باقر دزفولی